onsdag 1 september 2010

Uppdatering

Det var verkligen lange sedan jag skrev ett nytt inlagg pa den har bloggen. En av orsakerna ar att aven om jag inte pa nagot satt har trottnat pa traning och lopning, sa har det iallafall kannts ganska motigt ett tag da jag fatt dras med mina smartande knan. Pa grund av detta har det ocksa blivit betydligt mindre loptraning och mer forebyggande muskeltraning av framforallt benmusklerna pa gymmet. Jag forsoker ocksa branna extra kalorier pa motionscykel pa gymmet for att dels skonsamt trana upp benmusklerna och samtidigt inte tappa kondition, men aven for att bli av med nagra extra kilo fett for att genom detta ocksa minska belastningen pa knana. Jag har ocksa blivit smatt beroende av att lyssna pa alla bra sommarpratare fran Sommar i P1 under mina motionscykelsessioner. Verkligen avkopplande efter en lang stressig dag pa jobbet. Igar lyssnade jag pa Maria Akraka och Tommy Korberg, dagen innan Par Johansson som var en av de basta i ar.
Igar var sista dagen pa mitt medlemskap pa gymmet men jag gjorde slag i saken och forlangde med ett halvar till, trots att jag inte har varit riktigt nojd. Jag har verkligen alskat mitt gym TrueFitness, men efter att mitt favoritstalle att trana pa i deras trevaningars gym pa kopcentrat CentralWorld brann ner under protesterna i varas sa har det inte varit lika kul. De andra gymmet som ligger pa bekvamt avstand for mig i Exchange Tower har efter branden pa CentralWorld varit fyllt till bredden med folk sa man far sta och vanta pa maskiner, lopband och annat. Inte sa kul!
Jag ska forsoka bli battre pa att skriva fler inlagg i bloggen den narmsta tiden och det gar aven att se min traning pa Funbeat.se. Da lopningen legat nere ett tag ar jag lite osaker pa om jag kommer att stalla upp i River Kwai Half Marathon nasta helg, det kanske ar att utmana knana for mycket. Dessutom funderar vi pa att aka till Koh Si Chang samma helg eftersom vi ar lediga fran jobbet pa fredagen (Eid Al-Fitr) Den 3:e oktober ar det Banyan Tree Vertical Marathon som jag nog inte kan halla mig ifran, det verkar bara for spannande och ar ju dessutom har i Bangkok sa man slipper aka ivag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar