söndag 12 september 2010

Koh Sichang

Efter att ha spenderat halva förra veckan med att inte må helt bra och varit febrig under några dagar så kom jag äntligen igång med träningen igen på torsdagen. Jag började försiktigt med promenad i rask takt och fartlekar i Chuvit Garden på kvällen efter jobbet. Eftersom vi var lediga på fredagen fick jag äntligen lite extra efterlängtad sömn innan det blev ett snabbt träningspass på gymmet då vi efter det skulle åka till ön Koh Sichang över helgen. Det var iallafall underbart att komma igång igen efter mitt ofrivilliga träningsuppehåll.

På lördagen blev det utflykter över hela ön då vi hyrde motorcykel och passade på att se hela ön (som är ganska liten, inte större än Ven skulle jag gissa). Det blev också lite motionerande i form av många och långa jobbiga trappor för att kolla på olika tempel och jätte-Buddhastatyer (vilket fortfarande känns i form av träningsvärk i låren). Jag fick också laddat upp med extra mycket D-vitamin eftersom jag brände mig sjukt mycket av solen när vi körde runt ön.

På söndagsmorgonen började vi dagen med en liten löp- och promenadrunda före frukost. Det var jättehärligt och hade det inte varit för att jag var så sönderbränd och att vi hade en båt att passa så hade jag gärna tagit en lång löprunda runt hela den backiga ön. Även om Koh Sichang inte direkt är en turistö som passar majoriteten av västerländska turister så besöker jag gärna ön igen, om inte annat för lite härlig träning på de utmärkta vägarna.
Skärmdump från Garmin Connect.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar