söndag 23 maj 2010

Göteborgsvarvet

Jag läste på DN.se idag att fem personer för intensivvård på sjukhus i Göteborg efter att ha sprungit Göteborgsvarvet i det 'otroligt varma' vårvädret med temperaturer på hela 25 (!) grader. Det är givetvis synd om dem som råkat ut för det här, men jag kan ändå inte låta bli att skratta. Hur kan man behöva intensivvård efter att ha sprungit i 25 gradig "värme"? Jag hade varit glad om temperaturen ens hade varit under 35 grader när jag kör mina löprunder i parken efter att solen har gått ner. Kanske tur att dem inte är i Bangkok och springer halvmara för då hade nog gått ännu värre... Förstår inte hur man kan dricka för lite vätska under ett lopp, det är ju det viktigaste man ska göra och jag tycker att man brukar längta efter väskekontrollerna..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar