onsdag 12 maj 2010

Mest peppande låtarna

Läste precis en artikel på Svenskadagbladet.se om en undersökning bland brittiska maratonlöpare som deltagit i en undersökning genomförd av Realbuzz.com om vilka som är de mest peppande låtarna.
De mest populära låtarna var följande;


1. "Eye of the tiger", Survivor

2. "Keep on running", Spencer Davis Group

3. "Chariots of fire", Vangelis

4. "Don't stop me now", Queen

5. "Don't stop believing", Journey

6. "Gonna fly now", Bill Conti

7. "I gotta feeling", Black Eyed Peas

8. "Sex on fire", Kings of Leon

9. "The trap", Ron Goodwin

10. "Proud", Heather Small

Vilka låtar/vilken musik gillar ni att lyssna på under löprundan? Personligen är jag ganska kluven till musik när jag tränar. Ibland gillar jag att lyssna på musik eller podradio (favoriter där är "Sommar i P1" och "P3 dokumentär") men kan ibland tycka att det ar jobbigt att byta låt mitt i löpsteget när man vill lyssna på något annat. Ofta föredrar jag att inte lyssna på något alls och bara filosofera, planera eller rensa hjärnan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar