måndag 31 maj 2010

Voltaren

Löpträningen är nu igång igen om än i ett lugnare tempo. På grund av mina onda knän tar jag en Voltaren-kur för att kunna fortsatta springa och återigen bygga upp alla muskler, senor och annat i mina känsliga knän för att snart bli smärtfri och kunna träna för fullt igen. Dessvärre börjar jag tvivla starkt på att vara i form inför Pattaya Marathon den 18 juli, så jag funderar istället på att köra ett kvarts- eller halvmarathon där och spara mitt första Marathon till Bangkok Marathon i november. Eftersom bansträckningen i Bangkok är betydligt roligare så är detta faktiskt inte helt negativt, man kommer alltid att minnas sitt första marathon på ett speciellt sätt sägs det ju.
Min bror är just nu på besök i Bangkok och jag har haft glädjen att kunna springa lite med honom i Benjakiti-parken. Jättekul även om han tyvärr också har skadat sig genom att ha rivit upp en vadmuskel. Speciellt tråkigt eftersom han tränat hårt infor Broloppet i Malmö men nu troligtvis inte kan starta. Som tur är kommer det alltid nya lopp och man måste se positivt framåt, man har ju många års härlig löpning kvar i kroppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar