tisdag 1 juni 2010

Snart kommer Jenny hem

Imorgon eftermiddag kommer Jenny äntligen hem till mig och Bangkok igen efter att ha varit på två veckors semester i Sverige. Det ska bli underbart att få hem henne igen och härligt att kunna träna tillsammans igen. Hon har även fått i uppdrag att shoppa lite träningsgrejor åt mig under Sverigevistelsen eftersom utbudet av vissa träningsprylar är ganska begränsat i Bangkok. Det är superlätt att få tag på bra löparskor och kläder, men att hitta GPS-klockor är nästan helt omöjligt. Enda affären jag hittat som över huvud taget hade puls- och GPS klockor var SuperSport på det nu nedbrunna köpcentrat CentralWorld, och deras lilla Polar-utbud var bara ett fåtal pulsklockor sist jag var där. Att hitta väskebälten har inte heller varit så lätt, har bara hittat ett på New Balance-affären på CentralWorld och eftersom jag inte blev färdig att köpa det innan mordbranden så kan jag glömma det nu.
Imorgon har Jenny iallafall med sig en ny Garmin Forerunner 305 till mig. Inte riktigt den jag tänkt mig från början, men när den bara kostade 1690 kr och har alla funktioner jag behover var det inte så mycket att fundera på. Jag får också ett vätskebälte från Perfekta som rymmer 0,8 liter vätska, så nu ska jag slippa springa med en flaska i handen och kan även lägga ner telefonen jag lyssnar på musik med i den lilla fickan. Underbart!

Jag hade också efterfrågat några förpackningar Gel till långpassen men dessa var tyvärr slut på Löplabbet. Får försöka leta lite till här i Bangkok..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar