tisdag 6 juli 2010

Benjakiti Park - när du vill bli stark

I måndags blev det ännu en träningsfri dag, framförallt för att jag kom hem sent från jobbet pga den workshop jag anordnade, men också för att jag kände att kroppen behovde få återhämta sig lite. Det är inget fel på konditionen men jag känner att leder, benhinnor och ligament nog inte hinner med riktigt. Som tur är har mina knä iallafall blivit bättre.
Mobilfoto av Christian In Asia.

Igår blev det iallafall löpning i Benjakiti Park. Jenny var med och promenerade runt sjön eftersom hon fortfarande är förkyld och krasslig. Tyvärr var det inget roligt och skönt löppass. Det var verkligen det tyngsta på länge och jag fick kämpa hårt i värmen och fukten med en kropp som nog helst velat ligga hemma i soffan och kolla på Mad Men. Pulsen var även den högre än normalt och jag vet inte om detta berodde på att jag var trött efter några dagars hårt jobb eller att jag druckit massor av kaffe, eller kanske en kombination av båda. Jag lyckades iallafall hålla igång i drygt 40 minuter (6,87 km, nästan tre varv + sex varv runt "Boot Camp"-slingan) innan jag hann ikapp Jenny och då kände jag att det fick vara nog. Tyvärr fick jag mycket smärta i smal- och skenbenen efteråt och kommer därför bara att powerwalka ikväll för att iallafall bränna lite fett.
Skärmdump från Garmin Connect.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar