tisdag 20 juli 2010

Vila och promenader

Efter kvartsmaran i Pattaya i söndags har jag tagit det ganska lugnt och låtit kroppen vila från träning. Kroppen har varit ganska stel med en del träningsvärk de senaste dagarna vilket känns bra. Det ska kännas att man tränat och tävlat!

Igår blev det dock drygt en timmes promenad med Jenny i Benjakiti Park efter jobbet. Skönt att komma ut och röra på sig efter att ha suttit instängd på kontoret. Mina knän, leder och anklar känns ganska bra igen och jag känner att jag behöver ha lite fler träningspass med lägre intensitet för att bränna fett. Magen måste bort och även om jag inte har någon direkt övervikt så vill jag byta några kilo fett mot muskler istället. Därför tänker jag lägga in lite fler träningspass med lägre puls och så fort kroppen tillåter det så kommer det bli mer intervallträning också. Bangkok Marathon börjar ju närma sig, bara 19 veckor kvar!
Bild av Christian In Asia.

Ikväll blir det troligtvis lite träning på gymmet vilket ska bli skönt. Har inte varit där på ett tag.
Skärmdump från Garmin Connect.

2 kommentarer: