torsdag 1 juli 2010

16 dagar kvar!

Nu börjar det att dra ihop sig inför Pattaya Marathon. Dessvärre har träningen i princip legat i malpåse sedan veckan innan bröllopet och inte förrän igår kom jag igång med löpandet igen. Min hustru (härligt att kunna säga det) är just nu på konferens i Kambodja så då har det passat utmarkt att sätta igång igen. Innan dess ville vi spendera så mycket tid som möjligt tillsammans innan vi var tvungna att vara ifrån varandra för första gången som make och maka.
Mobilfoto av Christian In Asia.
Igår blev det därför (som vanligt) löpning i Benjakiti Park. Två varv med fem varv runt "Boot Camp" slingan blev det, så strax över 5 km. Jag ville starta ganska lugnt för att succesivt kunna öka mot längre distanser inför Pattaya Martahon. Vill absolut undvika skador, förkylningar och annat otyg så jag kommer att ta det försiktigt för att inte riskera något. För er som minns så blev jag sjuk bara ett par dagar innan Bangkok Marathon förra året och detta vill jag absolut inte upprepa...
Skärmdump från Garmin Connect.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar