fredag 16 juli 2010

Pattaya

Nu bär det strax av till Pattaya och Pattaya Marathon's kvartsmara kl.05.30 inatt. Det har inte blivit så mycket träning den senaste veckan eftersom jag fick sjukt ont i mina anklar, vänster hälsena och benhinnorna därikring efter fredagens träning. Som om det inte var nog blev smärtan i vänster ankel etter värre efter en massage när vi var i Hua Hin förra helgen och jag haltade mig fram. Tur att resorten hade golfbilar som kunde köra omkring mig.
På grund av detta tog jag beslutet att endast ställa upp i kvartsmaran. Igår blev första löprundan för veckan för att värma upp kroppen inför helgens lopp. jag ville ta det lugnt och inte riva upp något så det blev drygt 3,4 km i lugn takt. Allt kändes ganska bra även om en svag smärat kunde kännas i anklarna.
Nu håller vi tummarna för att inga nya skador och smärtor uppstår under loppet samt att det inte regnar, det har varit kraftiga monsunregn i Bangkok de senaste nätterna och det vill jag helst slippa under loppet.

Skärmdump från Garmin Connect.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar