måndag 12 juli 2010

Skadad


I fredags blev det löpning i underbara Benjakiti Park i solnedgången som en härlig avslutning på en jobbig och stressig arbetsvecka. Efter uppvärmning med promenad till parken blev det löpning i 5,07 min/km-takt under tungt tröskverksflåsande i fyra kilometer. Jag blev inte speciellt trött i varken kropp eller muskler, bara sjukt anfådd. Kanske efter den hårda arbetsveckan? Därefter blev det nerjogg i 6,50 takt i drygt en kilometer innan det var dags att bege sig hemåt i mörkret för att äta middag. Tyvärr fick jag ont i mitt vänstra smalben/hälsena efteråt och denna smärta har absolut inte blivit bättre under helgen, möjligtvis lite värre till och med. Fruktansvärt tråkigt! Det känns nästan som en konstant muskelkramp. Därför har det av naturliga skäl blivit en helg helt utan träning.

På grund av detta passade det perfekt att vi impulsivt åkte ner till Hua Hin över helgen för att slappa lite på Banyan Golf & Resort i ett eget stort härligt hus med pool och allsköns bekvämligheter. Eftersom det är lågsäsong finns det massor med bra erbjudande att ta del av och vi hade en underbar helg till ett relativt överkomligt pris med god mat, härlig massage och kunde bara njuta av varandras sällskap. Gymmet på resorten fick helt enkelt stå outnyttjat och det blev mer simning i poolen istället.
Samtliga bilder av Christian In Asia.
Min stora oro just nu är hur jag ska göra med Pattaya Marathon. Eftersom jag fortfarande har skitont är jag orolig att det ska bli ännu värre efter loppet även om smärtan hinner försvinna innan. Jag vill absolut inte bli ännu värre skadad och kanske inte kunna springa alls under en tid. Funderingarna går framforallt kring om jag ska springa kvartsmaran istället eller springa halvmaran helt utan tidspress. Då jag känner mig själv och min tävlingsinstinkt väl så kanske det kan vara svårt att ta det lugnt om jag skulle välja det andra alternativet...
Skärmdump från Garmin Connect.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar