måndag 5 juli 2010

Helgträning och shopping

I fredags blev det en härlig liten löprunda i Benjakiti Park på 7 km. Det var en underbar runda och temperaturen var lite svalare då det regnat tidigare på dagen, kanske runt 30 grader. Det enda tråkiga var att det knakade till i min hälsena när jag sprang upp för en brant liten backe med pöföljande intensiv smärta vid varje nedslag. Besviken var jag tvungen att börja gå efter några tiotal meter innan jag stretchade vaden och senan och sen provade att jogga lätt. Till min stora glädje kändes det bra igen och jag kunde fortsätta min runda.

På lördagen blev det en träningsfri dag då jag var orolig för min hälsena och dessutom ville ge alla muskler, senor och ligament en välbehövlig vila. Vi vandrade omkring i Bangkok och tittade på lägenheter så jag fick iallafall en hel del motion ändå. Söndagen blev ännu en dag med lägenhetstitt och vi hann även med en underbar lunch på K-Village på soi 26. Bredvid K-village hittade vi en trevlig sportaffär där vi shoppade lite Stella McCartney-träningskläder till Jenny. Eftersom det var rea med halva priset var det perfekt. Tyvärr var det mesta i smurfstorlek men hon hittade iallafall några plagg.

Bilder från Internet.


På eftermiddagen blev det en löprunda i Benjakiti Park i solskenet. Varmt som attans men ändå härligt. Det blev runt 5 km och både knä och hälsenor kändes ok. Jag vill också passa på att tipsa om en mycket intressant blogg. Hjärnfysik - en blogg om hjärnan och löpning heter den och den tar upp intressanta saker som exempelvis vad som händer i hjärnan vid löpning, Vibram Five Fingers (VFF), hur man hittar löparen inom sig och massor av andra intressanta saker. Absolut en av de intressantaste och mest välskrivna bloggarna jag hittat på ett tag. Läs den!


Skärmdumpar från Garmin Connect.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar