söndag 27 juni 2010

Bröllop och löpning i Hanoi

Det blev inte så mycket träning eller löpning förra veckan. Anledningen till detta var att jag kände mig lite krasslig i början av veckan med feber samtidigt som jag kände mig svag och trött. Eftersom jag absolut ville vara frisk på mitt stundande bröllop i Hanoi avstod jag all träning och vilade så mycket jag bara kunde.

På torsdagsförmiddagen flög vi till Hanoi där vi planerat att gifta oss på den svenska ambassaden och ha en underbar långweekend på det fantastiska hotellet Sofitel Metropole. På torsdagen njöt vi av att baravara på hotellet, drack champagne, åt gott och njöt av att vara lediga. Fredagen blev det vigsel på Sveriges ambassad i Hanoi där det även bjöds på mousserande vin och snittar. Vi hade en trevlig stund med ambassadören och en diplomat och hennes sambo och givetvis blev det mycket jobbprat då vi nästan är i samma branch. Efteråt åkte vi hem till hotellet och drack/åt afternoon tea, drack rosévin i The Bamboo Bar, Champagne i loungen, åt en fantastisk middag på Le Beaulieu och drack ännu mer Champagne (det blev många kalorier dessa dagarna).

Lördagen blev första dagen med träning på hela veckan. Efter frukost och en stund vid poolen värmde vi upp i hotellets fina gym innan vi tog en löprunda i 40-graders värme och solsken runt Hoan Kiem lake. Underbart skönt!
Bilder av Christian In Asia.

Vi kom hem till Bangkok igår förmiddag och tog det bara lugnt resten av dagen. Nu är det ny arbetsvecka och hård träning inför Pattaya Marathon som gäller. Härligt!
Skärmdump från Garmin Connect.

2 kommentarer:

  1. Då måste jag ju gratulera! Det går ju inte för sig att tyst läsa bloggen och aldrig säga något, vid ett sånt härnt festligt tillfälle med dagen efter träningsrunda för det glada och lyckliga paret så är det dags för läsaren att använda tangentbordet och skriva en kommentar.

    Ha det gott! Båda två.

    SvaraRadera
  2. Tack for gratulationerna! Kul att veta att man har nagra lasare dessutom.

    SvaraRadera