lördag 12 juni 2010

Årets lopp

Eftersom jag fortfarande har ont i mina båda knän och detta inte verkar försvinna inom en den närmsta framtiden har jag beslutat för att skjuta på mitt första planerade marathon. Detta var tänkt att bli Pattaya Marathon den 18 juli och jag tror inte alls att jag kan vara i marathonform till dess. Ett försök skulle sannolikt bara resultera i skador och en dåligt tid eller möjligtvis ett brutet lopp vilket inte alls är intressant. Jag planerar istället att mitt första marathon får bli Bangkok Marathon i november och satsar på en kvarts- eller halvmara i Pattaya istället.

Andra inplanerade lopp för i år (om jag får bli skadefri och inga jobbresor ställer till det) är River Kwai Half Marathon den 12 september, Banyan Tree Vertical Marathon den 20 september där man springer 1093 trappsteg 61 våningar upp i Banyan Tree Hotel, Amari Midnight Run den 9 oktober (12 km), innan det första riktiga marathonet i november.


Träningen går sådär just nu eftersom jag vill ta det lugnt med knäna och inte göra vad det nu kan vara med dem värre. I fredags blev det återige en runda i Benjakiti Park (två varv inklusive "Boot Camp"-rundan). Tyvärr glömde jag pulsbandet...


Edit: Jag glömde att skriva om ett annat viktigt lopp som jag planerar att ställa upp i, nämligen Angkor Wat Half Marathon den 5 december. Ska verkligen bli jättekul att springa bland alla fantastiska ruiner.




Skärmdump från Garmin Connect.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar