onsdag 2 juni 2010

Träning med bror

Igår blev det återigen en kort löprunda med bror i Benjakiti park. Bror hade fortfarande ont i vaden men ville testa en sista gång innan ett slutgiltigt beslut om Broloppet och jag var bara sugen på att springa lite efter jobbet. Eftersom jag inte ätit sedan 11.30 och klockan närmade sig sju (korkat jag vet, man kan ju inte springa utan bränsle) så kände jag mig svag efter fyra kilometer, men mina knä känns iallafall mycket bättre. Min brors vad verkade också bättre tills de sista metrarna när smärtan kom tillbaka igen. Synd!
Under löprundan rullade tunga mörka regnmoln in och på bara några sekunder sjönk temperaturen med säkert fem grader. Underbart! Tyvärr kom monsunregnet över oss innan vi hann hem, men eftersom man ändå är dyblöt av svett så gör det ju inte så mycket. Efter en välfortjant dusch åt vi middag på Monsoon (passande), en Good Old Hamburger till mig och en pizza till bror medan Cilla åt thai-mat som man sig bör.
Idag kommer Jenny äntligen hem och det ska bli underbart att träffa henne efter två långa veckor. Det ska bli kul att leka lite med den nya GPS-klockan och vätskebältet också givetvis, men det blir nog ingen löprunda ikväll då jag helst av allt bara vill spendera tid med Jenny.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar