onsdag 16 juni 2010

Nya skor

Igår blev det ingen träning utan knäna och vristen fick en efterlängtad vila. Istället passade jag på att inhandla ett par nya löparskor på Central Chitlom på vägen hem från jobbet. Det blev ett par New Balance 1064 neutralt dämpade löparskor som jag hoppas ska göra livet lättare för mina knän. Vem sa att löpning inte kan vara en materialsport!? Jag blir så trött på alla som kommenterar på andras bloggar om att "på min tid så hade vi minsann...", eller att "...det ligger för mycket fokus på prylar..." vilket skulle göra att folk bara springer långsammare. Själv gillar jag detta och om det inte passar vissa så kan dem hålla det för sig själv! Jag klagar inte på andra för att dem har fula och sunkiga kläder eller luktar illa och ser taskiga ut...
Det visade sig också att det var 40 % rea på skorna så jag fick dom för strax över 2,600 baht (5-600kr) vilket är drygt en tredjedel av priset i Sverige. Kanon, vilket klipp! Idag ska det iallafall bli invigning av skorna och jag längtar redan till kvällens löprunda med Jenny.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar