måndag 14 juni 2010

Vattenlöpning

Fan vad drygt att inte kunna vara skadefri! Mina knän blir bara värre och värre och nu har det blivit dags för ännu en Voltaren-kur. Jag funderar också på att köpa nya löparskor för att se om det hjälper, sen återstår mer träning på löpbandet (skonsammare) och att bygga upp benmusklerna mer och har det inte blivit bättre då så blir det ett besök hos farbror doktorn för att utreda vad problemet kan vara.
På grund av mina knän så blev det vattenlöpning i söndags. Jag satt och läste Petra Månströms Marathonbloggen i söndags och till min stora glädje så skrev hon om vattenlöpning vilket passade bra för mina slitna knän. Sagt och gjort, jag begav mig ner till vår pool för att testa. Tyvärr var det inte så lätt att göra det ordentligt utan ett flytbälte (som inte verkar gå att få tag på i Bangkok), men det blev iallafall bättre än ingen träning alls. Skonsamt också dessutom.

Igår hade vi tänkt att träna på gymmet men ändrade oss i sista stund, så det blev en löprunda i Benjakiti Park istället. Träningen gick bra och det kändes jätteskönt (förutom ont i knäna i början), men när vi var klara hade jag fått jätteont i vänstra vristen och fick halta hem. Misstänker att vristen fick ta stryk då jag säkert omedvetet kompenserat för mitt vänsterknä som är det jag har mest ont i för tillfället.

Skärmdump från Garmin Connect.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar