torsdag 17 juni 2010

Skön träning

Igår efter jobbet blev det träning i Benjakiti Park (som vanligt) och till min stora glädje var mina nya löparskor otroligt sköna. Dessutom kändes det bättre i knäna under löprundan och smärtan i vristen försvann efter några hundra meter. Kanske berodde det delvis på mina gamla skor ändå.. Nu ser jag iallafall fram emot att få nöta asfalt i många mil med mina nya favoritskor!
Häromdagen när vi tränade på gymmet klarade jag bara av att springa en kilometer på löpbandet (i mina gamla skor) innan knäna sa stopp, så detta är en underbar nyhet.
Mobilfoto av Christian In Asia.

De nya skorna är mycket mjukare och följsammare än de gamla. Normalt har jag storlek 43 i vanliga skor, men i mina gamla New Balance 8518 hade jag storlek 44 för att få lite mer plats (älskar dessutom att NB har rymliga tåhättor), men i mina nya New Balance 1604 har jag gått upp till storlek 44,5 och bredden 'wide'. Grymt skönt med luftiga (fast de sitter ändå perfekt) och rymliga skor, framförallt i Bangkokvärmen.
Skärmdump från Garmin Connect.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar