onsdag 9 juni 2010

Löprunda med Jenny

Igår efter jobbet blev det en löprunda med Jenny i Benjakiti Park. Det är alltid roligare att träna tillsammans, speciellt när man är trött efter en lång och stressig dag på jobbet. Som vanligt var det varmt i luften, runt 35 grader, och eftersom mina knä fortfarande smärtar så tog jag det ganska lugnt. Första varvet sprang jag tillsammans med Jenny i 6,40 takt vilket var mysigt och vi kunde dela på vattenflaskorna i vätskebältet. Igår var första gången jag hade alla fem flaskorna i och jag märkte att mittflaskan på ryggen hoppar runt lite och "stör" mer än de andra flaskorna. Eftersom jag/vi inte drack allt vatten så tänker jag bara ha med mig alla flaskorna vid riktigt långa pass. I övrigt är jag jättenöjd med bältet och jag känner knappt att jag har det med mig förutom den extra vikten.
Efter första varvet ryckte jag ifrån Jenny i ett lite snabbare tempo, men ganska snart blev smärtan i knäna värre och även pulsen och värmen gjorde sig snabbt påminda. Jag inser att jag nog är lite mer otränad än jag trott efter en tids uppehåll pga jobbresor, sjukdom och knäsmärtorna. Därför ska jag ta det ganska lugnt med löpningen de närmsta veckorna, inte för långa pass och vila från löpningen varannan dag, bygga upp ben-, mag- och balmuskler bättre på gymmet och äta bättre för att få ner vikten lite vilket förhoppningsvis även det kan minska belastningen på knäna.
Skärmdump från Garmin Connect.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar