måndag 7 juni 2010

Invigning

Igår blev det invigning av den nya GPS-klockan och vätskebältet i Benjakiti parken. Verkligen skönt att köra en löprunda efter jobbet, trots dryga 35 grader i luften. Men det märktes tydligt att vi festat ordentligt i lördags då pulsen var betydligt högre än normalt och det gick ganska tungt trots ett ytterst moderat tempo. Mina knä börjar kännas bättre och idag åt jag min sista Voltaren, sa jag hoppas att dom ska hålla nu.
GPS-klockan fungerade perfekt även om jag inte lärt mig alla funktioner än, men framförallt var det kanon att äntligen kunna hålla koll på puls och tempo. Det var otroligt skönt med vätskebältet också och slippa springa runt med vattenflaskor i händerna och ont i rygg och armar som resultat. Visst ser man kanske lite löjlig ut, vilket märktes av alla skrattande thailändare, men jag är hellre bekväm och slipper vara törstig och förlora för mycket vätska. Hur snygg är man ändå när man är helt röd/lila i ansiktet och blöt av svett?
Skärmdump från Garmin Connect.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar